.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد مشاور استاندار از استفاده اجباری چادر در دانشگاه آزاد

مدير کل امور بانوان استان مازندران ضمن اشاره به لزوم حفظ ارزش هاي فرهنگي و اجتماعي در جامعه از رواج تجمل گرايي و مصرف گرايي که براي جوانان به عنوان ارزش تلقي مي شود، ابراز تاسف کرد و خواهان تصحيح اين انديشه شد.

به گزارش  برنا از مازندران، زهرا شرف الديني در نشست خبري که به مناسبت هفته زن در دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، در خصوص اجباري بودن پوشش چادر براي بانوان در اين دانشگاه گفت: اعتقاد ما اين است که حجاب برتر مستحب و رعايت حدود شرعي و پوشش اسلامي واجب است که اين موضوع بايد در ميان جوانان و دانشجويان ترويج شود
.
وي با بيان اينکه آنچه به عنوان وجوب حجاب مطرح مي شود، تنها بحث الزام چادر نيست، تصريح کرد: متأسفانه در داخل دانشگاه آزاد بسياري از دانشجويان به اجبار از چادر استفاده مي کنند ولي از نوع آرايش و مانتوهايي که مي پوشنند نشانه هاي بدحجابي مشهود است.

مدير کل امور بانوان استان به پذيرش رويکرد عقلي پوشش و حجاب برتر توسط دانشجويان در سال هاي اخير اشاره کرد و افزود: عده اي از آنها معتقدند که اگر يک پوشش رسمي و محدود براي بانوان طراحي شود علاوه بر اينکه هزينه زيادي به خاطر لباس نمي دهيم بلکه گرفتار چند نظري در خصوص رعايت حجاب نيز نخواهيم شد.
وي در خصوص طرح ايجاد مجتمع تجاري ويژه بانوان که به اعتقاد مردم فاقد توجيه اقتصادي عنوان شده و آنرا ايجاد محدوديت در روابط اجتماعي عنوان کرده اند، گفت: اينکه برخي رويکرد اجتماعي آن را محدوديت معرفي کرده اند نوعي تفکر از پيش قضاوت شده است.

شرف الديني در همين رابطه افزود: مجتمع تجاري و فرهنگي ويژه بانوان از پيشنهادات و تأکيدات استاندار مازندران بوده که تاکنون از سوي بخش خصوصي طرح هاي زيادي به اين منظور ارائه شده است.

وي خاطر نشان کرد : هنوز اين طرح به طور کامل اجرا نشده تا توجيه اقتصادي آن را نقد کنيم و در حال حاضر اين کار را به طور آزمايشي از طريق ايجاد بازارچه موقت شروع کرده ايم.
شرف الدين در خصوص برخورد مأموران نيروي انتظامي در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي بانوان و ارزيابي هاي مختلف در اين خصوص ، گفت: هر طرحي که اجرا مي شود قطعاً کاستي هايي نيز به دنبال دارد ولي بايد منصفانه و عقلاني به اين قضيه پرداخت
.
وي اظهار داشت : وقتي بحث ارتقاء امنيت اجتماعي به ميان آمد آنچه که مي بايست مورد توجه قرار گيرد بحث برخورد با ايجاد کنندگان اختلال در امنيت اجتماعي بود ولي برخورد انفعالي برخي از رسانه ها ضعف برخورد مأمورين را انعکاس داد.

شرف الدين علت رفتارهاي غير قابل انتظار برخي بانوان از سوي نيروي انتظامي را عکس العمل خود آنان در ارشاد و هدايت آنها عنوان کرد و افزود : طبيعتاً يک مأمور ظرفيت خاصي از خود دارد و همراهي مردم در اجراي اين طرح قطعاً بسياري از آسيب هاي موجود را کاهش مي دهد .

وي همچنين در ادامه اين نشست به تشريح برنامه هاي هفته گراميداشت مقام زن و روز مادر پرداخت و گفت : برنامه هاي هفته مربوطه با هدف سلامت اجتماعي و با رويکرد تقويت نهاد خانواده و تعميق ارزش هاي ديني برگزار مي شود .

وي ادامه داد : اجراي برنامه تلويزيوني "تبسم مهر" از 31 خرداد تا هشتم تير با بيان مهارت هاي زندگي و معرفي بانوان نخبه استان با اعتبار 15 ميليون تومان از برنامه هاي مهم در راستاي گراميداشت مقام زن خواهد بود .

وي افتتاح کانون هاي فرهنگي و اجتماعي بانوان، برگزاري همايش تجليل از بانوان نخبه استان، برگزاري پياده روي خانوادگي و افتتاح تور مسافرتي با هماهنگي تورهاي مسافرتي را از ديگر برنامه هاي هفته زن اعلام کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.553 seconds.